
De kracht van lokaal samenwerken
Het vijfjarig bestaan van Miss Morrison is ons niet in de koude kleren gaan zitten. Alle felicitaties, lieve berichtjes, mooie bloemen en heerlijke wijn hebben we met verbazing, maar vooral met veel liefde ontvangen. Eerlijk gezegd heeft het ons overvallen, waardoor we genoodzaakt waren om te accepteren wat er op dat moment gebeurde. Dat zijn de kostbare momenten die we koesteren en die zorgen voor de drive om door te zetten wanneer het tegenzit.
Delft heeft ons, nuchtere Groningers, omarmd en wij hebben Delft in ons hart gesloten.
Waarschijnlijk waren we nooit zo ver gekomen zonder de ondernemers om ons heen. Want dat is een groot gedeelte van het succes van Miss Morrison: samenwerken met lokale ondernemers. Je ziet het intussen ook bij de grotere ketens ontstaan en de term lokaal wordt massaal geadopteerd. Ik vind het een fantastische ontwikkeling, want dit is de manier om het aanbod in de binnenstad bruisend te houden.
De markt verandert en er ontstaan nieuwe initiatieven. Heb je bijvoorbeeld al gehoord van I Change? Met dit nieuwe platform wil Mirte van Eijl voedselverspilling tegengaan. Mensen bewust maken, producenten koppelen aan consumenten, restaurants inspireren om anders in te kopen en ondernemers betrekken bij het proces. Ik kan daar ontzettend blij van worden en hoop dat I Change over vijf jaar net zo’n succesvolle verjaardag mag vieren als dat Miss Morrison heeft gevierd.
In de afgelopen jaren zijn allerlei samenwerkingen ontstaan. Sommige zijn gesneuveld, andere zijn juist sterker geworden.
Momenteel staan we middenin het Gouden Eeuwjaar van Delft. 2019 is het jaar waarin je alles over de Gouden Eeuw van toen, kunt ontdekken in het Delft van nu. De kracht van het thema is lokaal samenwerken. Er is een gouden productlijn ontwikkeld, gouden arrangementen ontstaan en er is een speciale culturele programmering die nog tot het einde van dit jaar loopt.
Miss Morrison heeft voor dit thema een speciale Gouden Eeuw koffieblend ontwikkeld met belangrijke gebeurtenissen uit de koffie geschiedenis als inspiratiebron. Misschien heb je ‘m al geproefd? Samen met ondernemers uit de buurt is er nu een Gouden Eeuw pakket ontstaan. Koffie, bier, kaas, koekjes, chocolade… Allemaal in één pakket. Het succes hiervan is te danken aan het feit dat, zodra er een bestelling binnenkomt, alle ondernemers met z’n allen de pakketten na sluitingstijd in staan te pakken.
Als klant van Miss Morrison steun je in ieder geval één lokale ondernemer. Maar misschien kunnen we ook iets voor je collega’s of zakenrelaties betekenen. Wij pakken – samen met een heleboel andere lokale ondernemers – graag pakketten voor je in ?
Xx Cisca